valensoreninkameroen.reismee.nl

En we zijn er :)

Hoi!
Dinsdagavond zijn we in Douala geland, manman 1000 graden! Kwas blij dat we daar maar 1 nacht moesten blijven :) En ja, het echte afrika was aanwezig, gewoon een zaligheid!
Gisterenavond zijn we dan aangekomen in ons huisje in Njinikom na een rit van ongeveer 8uur, gezellig, ieder z’n eigen kamer, echt wel tof. We waren met z’n vieren vertreokken vanuit douala en tegen 16u hebben we helena en tim afgezet in bamenda. Die zouden ze vandaag komen halen om verder naar shisong te rijden (ze moesten nog wachten op 2 meisjes die ze daar ook zouden afzetten).
We hebben de matron (sister electa) ontmoet, wat uitgepakt en dan hebben we gegeten. Dan op tijd bed in gekropen want khad de voorbije dagen niet veel geslapen :) Als ge voor het ziekenhuis staat, is alles proper, er is gras, er zijn bloemen maar als ge u dan omdraait…:) Daar is het echte afrika hihi. Een hobbelig straatje vol met stof, afval en alles wa ge u kunt inbeelden. We zitten zowat op de scheiding tussen de 2.
Deze ochtend heeft sister xaveria een rondleiding gegeven in het ziekenhuis (150 bedden en 4 dokters) en in vergelijking met Ghana lijkt het echt wel in orde te zijn, natuurlijk niks in vergelijking met belgie maar toch, kzie het zitten :) Ik begin met gynaecologie (van 7u tot wanneer het gedaan is) en soren met pediatrie bij dr Jim (een dokter uit de VS) dus ik denk dat we toch nog wel wat kunnen leren. Kvind het allemaal superspannend!!

Morgen of overmorgen zou er een verpleegster vanuit oostenrijk naar hier komen en die verblijft dan ook in het huisje. En in februari ergens komen er ook nog 2 vroedvrouwen van leuven. Normaal gezien gaan we helena en tim eens bezoeken in shisong en zij zouden dan ook een weekendje naar hier kome maar da moet nog allemaal geregeld worden.
Ik heb een nieuwe sim kaart met een nieuwe telefoonnr maar die werkt nog altijd niet dus das nog ff afwaxhten wanneer ik die kan gebruiken :)
We zitten trouwens op 2000 meter hoogte dus qua temperatuur ist echt perfect, ni te warm zoda ge nog normaal kunt functioneren. Deze nacht hebk het zelfs kou gehad en heb ik een extra deken moeten bijnemen :)

Ahja voor wie iets wilt sturen:

Sister Xaveria Ntenmusi/ Valerie Verhulst (medical student)
St. Martin de Porres Catholic Hospital
PO Box 16
Njinikom
North West region
Cameroon

Doendoendoen :)

Nu gaan we eten en daarna is naart ‘centrum’ om te zien of we wat drinken enzo kunnen kopen. Zaterdag gaan we waarschijnlijk terug naar bamenda om eten te kopen want hier vind ge da ni echt :)

Daaaaaaaaaaaaag xxxxx

Cato!

Jeeeeeuj! ik hou van blogs :)
veel plezier en hopelijk kan je veel hulp bieden bij het op de wereld zetten van enkele zwartjes!

Lotte

Hallo Val, super om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Meteen een eerste blog vol met positieve dingen, echt tof om te horen! Ook leuk dat er nog zoveel mensen afkomen van Leuven etc. Hopelijk krijg je naast je stage ook wat tijd vrij om het land wat te verkennen! Liefs vanuit het koude Belgenlandje! x