valensoreninkameroen.reismee.nl

De stage is begonnen

Hoihoi,

Deze ochtend zijn we begonnen met de stage. De gynaecoloog was er ni dus ik heb al ff meegedaan met pediatrie, alle jah pediatrie is algemene geneeskunde hier J Da wordt gedaan door dr jim, iemand van de states, ne huisarts da hier nu alles doet. Om 7 uur begint hij met de zalen, pediatrie-mannen-vrouwen-geopereerde ptn,.. En supergrappig, als ge ergens voorbij komt roepen alle kindjes tegelijk ‘white man white man’ hihi Daarna zijn het consultaties. Van baby tot grootouders. Heel ander systeem dan bij ons ma twas echt nog wel interessant. Kdenk dak ne expert in HIV en malaria ga zijn als ik trug ben want bijna elke patiënt heeft da hier :s
Morgen moet ik normaal ook werken maar dan heb ik al een vrije dag gevraagd om naar bamenda te gaan om eten enzo te kopen.
Naast ons is er een koppel vanuit italie voor 2 weken, de vrouw is hier 5 jaar geleden een tijd geweest voor haar stage farmaco en nu komt ze met haar man terug om hier alles te laten zien.<
Binnen een paar minuten gaat er een meisje-vrouw vanuit oostenrijk komen (verpleegster), ze zijn juist haar spullen komen afzetten dus die zal elk ogenblik arriveren, ze is nu nog ff bij de matron.
Ahja nog een tof nieuwtje, als ge naar het toilet hier ga, hebt ge een vriendje, er zit namelijk een muis in te zwemmen J

Goed, tot binnekort!

xxxx

mam

ik vind het leuk dat we op deze manier je activiteiten kunnen volgen. Post maar regelmatig nieuws!
groetjes van de bomma en de bompa, mam

Rita Raus

is percies spannend en leerzaam wat je daar allemaal aan het doen bent hé , je kan nu zelf ook ondervinden dat de mensen in Afrika minder luxe hebben dan wij om te kiezen welke gespecialiseerde arts wij wensen als daar werkt moet je van alles op de hoogte zijn...
Brief is onderweg en als ik straks even tijd heb schrijf ik er nog een
Liefs