valensoreninkameroen.reismee.nl

hier zijn we nog eens

Hallo!

Hier nog eens wat verhaaltjes.
Ik heb de voorbije dagen (buiten zondag) hard gewerkt :) Dus zoveel interessants heb ik niet te vertrellen, buiten dat het er hier anders aan toe gaat als bij ons maar dat wisten jullie al hé. Ik heb al een paar keizersneden mee gevolgd, de volgende keer mocht ik assisteren zei de dokter. Soms stel ik me wat vragen bij de verdoving want het is al een paar keer geweest dat de vrouw begon te roepen en te bewegen :s Niemand reageert daar dan op dus ja.. We mogen blij zijn moet onze ziekenhuizen J Voor ze aan een operatie beginnen, moet eerst iedereen bidden. Ik heb ondertussen ook al veel aborties gezien, zowel spontane als ‘criminele’ zoals ze dat hier noemen. Als de matron dat te weten komt, stuurt ze die vouwen naar de gevangenis!! Dat ben ik gisteren te weten gekomen.. Dan gaat ze die vrouw persoonlijk naar de politie bellen. Da vind ik er wel over ze.. Zaterdag heb ik mee een aspiratie gedaan bij een vrouw die geprobeerd had om abortus te plegen met een mes en die was dan hier binnengekomen met een hele ontsteking enzo. De matron was dat dan te weten gekomen en was razend op de dokter :s Wat er nu met die vrouw gaat gebeuren weet ik niet.. Die loopt hier nog steeds rond dus ms dat ze wacht tot ze helemaal genezen is fzo, geen idee en ik durf dat ook ni te vragen :) Zondag heb ik wat aan mijn stagewerk gewerkt en het schiet tot nu toe goed op, ik hoop dak binnen 2 weken er klaar mee ben. Normaal ging ik mee met de motor rondrijden maar ik voelde me niet zo goed (nu ben ik nog altijd niet zoals het moet zijn) dus ik heb het uitgesteld naar volgende week. En ik wil dan een helm hebben want er is dit weekend een verpleger gestorven door een hersenbloeding nadat met zijn motor gevallen was en geen helm droeg.. Niemand doet dat hier, echt super gevaarlijk! Gisteren heb ik gewerkt tot 18u, terwijl het normale stop uur 14u is maar er zijn hier teveel vrouwen zwanger J En de dokter is gewoon ook ne heel trage werker.
Deze voormiddag hebben soren en ik verder gewerkt aan het onderzoek van de prof van leuven, we hebben al het bloed voor de te behandelen babytjes, we moeten enkel nog wat kindjes zoeken als controle maar dat geen we de komende weken doen als er een kindje op consultatie komt dus da komt wel in orde! Nu hopen dat de moeders die vitamineD ook elke dag aan hun kindjes geven :)
Deze ochtend hebben we afscheid genomen van het duitse koppel, die waren hier maar voor 2 weken. Echt spijtig want da was leuk om altijd samen te koken enzo.. Nu wachten op de vroedvrouwen!
Sinds gisteren is de watervoorraad hier op, wel vervelend want het is droog seizoen dus van de regen kunnen we he tniet halen en ze weten niet wnr er terug water gaat zijn.. Das nu dus met emmers water gaan halen en zo kattewasjes doen :)
Een van dees dagen, als ik op tijd gedaan heb met werken, ga ik ook eens kijken achter het ziekenhuis, daar heb je naart schijnt een fantastisch zicht over de bergen enzo, tis hier echt wel heel mooi!
Nu ben ik door want ik ga naar iemand die een rok gaat maken van de o zo mooie stof die ik gekocht heb! Kben is benieuwd!

Veel warme en stoffige groetjes!!

Valerie xxx

Reacties

Reacties

Rita Raus

Wel wel Valerie wat een chaos en schrijnende toestanden, ik het hart er van in en leef met je mee, zulke toestanden zijn bij ons totaal ondenkbaar .
Neem op tijd wat ontspanning hé, ik moet zeggen dat je wel sterk in uw schoenen moet staan om dit mentaal allemaal te verwerken.
Het lichtpuntje in dit ganse verhaal is dat je toch possitief blijft ondanks al die miserie die je daar ziet
Geniet maar van uwe nieuwe rok dat heb je dubbel en dik verdient
Er volgt nog een briefje en pakje van ons
Liefs

Lotte

Hey Val, al iets beter ondertussen? Hier gaat het deze week vriezen overdag. Brr. Al vooruitzichten naar uitstapjes in Kameroen? Ons boekje al veel gebruikt? Groetjes uit het koude Olen. Veel beterschap!

valerie

Ja ik hoop da ik de briefjes aankrijg want das hier nogal afgelegen en chaotisch :) Morgen moet ik ni werken dus dan ga ik ergens achter het ziekenhuis zitten om nog wat artikels te lezen voor men stagewerk en eindelijk aan mijn boek beginnen :) En hopelijk is er dan terug water zodat ik de was kan doen!
Zondag gaan we normaal naar fundong en een meer, da moeten we nog wat regelen. In de week heb ik ni zoveel tijd om dingen te doen omda het snel donker is en als ik laat moet werken kan ik ni meer weg. Ma we gaan zowiezo nog leuke dingen doen int kort :)
xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!